نکاتی در مورد سلامتی طوطی

چندین نکته و پیشنهاد برای داشتن یک طوطی سالم وشاداب وجود دارد که باید بدانید:

طوطی سالم چشم هایی روشن و بدون هیچ گونه ماده ی خارجی داخل یا اطراف چشم دارد. در نور روز طبیعی دایره مرکزی چشم با دیدن اجسام بزرگ شده و سپس دوباره کوچک می شود.

همچنین نباید هیچ گونه ماده ی خارجی در بینی طوطی باشد.

منقاری که حالت پوسته پوسته دارد نشان از بیماری کنه ای می باشد که نباید هرگز چنین طوطی را به منزل ببرید.

پای طوطی باید عاری از هر گونه ماده ی زائد و خارجی باشد. همچنین طوطی سالم باید با موضع عمودی قرار گیرد و با اعتماد به نفس کامل بایستد. طوطی که به نظر می رسد ترسیده، احتمالا بیمار است ولی ممکن است در شرایط نا آشنا قرار گرفته باشد یا اینکه در گذشته مورد آزار و اذیت بوده .

پرهای یک طوطی سالم باید به طور منظم چیده شده باشد و کوچکترین بی نظمی نداشته باشد ، هر گونه طاسی در پرهای طوطی بیانگر بیماری می باشد . بیرون کشیدن پر در طوطی نشانگر افسردگی است که ممکن است یک طوطی پرخاشگر شود و مشکل جدی پیدا کند.

چنانچه قصد خرید یک طوطی دارید از فروشنده بخواهید نکاتی که لازم است شما قبل از خرید بدانید را برایتان توضیح دهد ، مثلا در مورد سن پرنده و …

همچنین شما باید جزئیاتی در مورد تغذیه طوطی و غذاهایی که طوطی مورد نظر شما می خورد بدانید و به خاطر داشته باشید که بهترین حالت تغذیه طوطی این است که به طور ناگهانی مواد غذایی که طوطی می خورد را تغییر ندهید ، به خصوص برای طوطی های جوان.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>