نگهداری طوطی و کاسکو در پاسیو | حیاط | بالکن

نگه  داری پرنده در پاسیو

انچه برای نگهداری انفرادی طوطی مناسب نبوده ولی برای گروه کوچکی  ازپرندگان توصیه می شود پاسیو است.پاسیو برای پرندگان ویا یک جفت طوطی بزرگ (ارا)مناسب است.

برای ماه های تابستان میتوان بالکنی را توری کشیده و به عنوان پاسیو مورد استفاده قرارداد .بدین ترتیب محیطی جهت پرواز وخزیدن پرنده فراهم می اید.در حیاط یا باغچه ی خود نیز میتوانید اقدام به ساختن پاسیویی مجهز به مرکزی محفوظ ازباد،باران وسرمای شب که در زمستان نیز مجهز به بخاری باشد،نمایید.پرنده ها در پاسیو زندگی طبیعی خویش را (گرچه در محیطی تنگ)دارا بوده  ولی بیش از نگهدارنده بایک دیگر مشغول خواهند بود.پرندگان ساکن در پاسیو ااز جمله طوطی توجه چندانی به ادمها ندارند .توصیه میشود که علاقه مندانی که  چندین پرنده داشته ،وامکانات لازم راد ارند،حتی الا مکان از پاسیو استفاده کنند.پاسیو فضایی است که پرنده در ان قادر به پرواز باشد. پس شرط اصلی ان بزرگ بودن ان به قدر کافی است. اندازه ی پاسیو بسته به نوع وتعداد پرندگان دارد .مسلماً پاسیو نیز باید دارای میله های نشیمن گاه ودرخت خزیدن باشد.

پاسیو بایستی مجهز به فضایی دنج و محفوظ از باد باران نیز باشد این فضا معمولا در داخل ساختمان ساخته شده وتوسط کانال ها یا پنجره ای به محیط بیرونی خطم می شودکانال یا پنجره بایستی

 حتی الا مکان از سطح زمین بالا تر باشد جلو اطاق خواب(لانه یا اشیانه)بایستی میله ای برای نشتن

 تعبیه گردد.

 در این صورت پرندگان به راحتی قادر به داخل و خارج شدن خواهند بود.اگر در پاسیو از طوطی نگهداری می کنید باید لانه ی انرا در ارتفاع بالا وقابل توجهی باشد  دراین صورت بیشتر احساس امنیت می کنند.

نام فضای حفاضت شد ه گویای وظیفه ی انست این فضا بایستی از جریان هوا  باد، باران وسرما محفوظ و عاری از هرگونه جانوره مضره ریز باشد از جمله سوسک پشه مگس و…

نور معمولی روز بایستی به تمامی ان توسط پنجره ای توری نسبتا بزرگ بتابد. تاریکی یا نور کم برای طوطیان وپرندگان دیگر نامناسب است انجا که پرندگن در طبیعت به دوازده ساعت نور عادت دارند،در پاسیو وفضای حفاظت شده ان برای روزهای کوتاه زمستان به نور مصنویی نیاز دارند.تجربه نشان داده است که زمان مناسب جهت روشن کردن لامپها ساعت ۴صبح می باشد .به این ترتیب پرندگان روز خود را به موقع شروع کرده و قادرند به هنگام غروب افتاب به خواب روند.

اغلب طوطیان به درجه حرارت های کم مناطق معتدله وسرد عادت ندارند.بعضای از انها تحمل یخبندان رانداشته وگروهی دیگر  بایستی تمامی سال در دمای داخل منزل نگهداری شوند.این یعنی  درصورتی که پرنده ها در تمامی سال را در پاسیو می گذرانند،بایستی حتما فضایی حفاظت شده وگرم در اختیار داشته باشند.

مناسب ترین تور برای جداره های پاسیو خارجی نوع اهنی انست. درشتی حلقه های تور بایستی به میزان کافی  کوچک باشد تا پرندگان موفق به فرار از لای انها نشده ومهمانان ناخوانده نیز داخل نگردد.ضخامت سیم ها بایستی حداقل ۷/۰ میلیمترباشد۰تاپرنده به خوصوص طوطی ها قادربه جویدن نباشد.

نحوه اشغال در پاسیو

احتمالا از ابتدا گروهی پرنده برای اشتغال در اختیار نخواهید داشت.اغلب بایک جفت از نوع بخصوص شروع می شود.در صورتی که در پاسیو اشغال شده پرندگان جدیدقرارمی دهید ، بایستی توجه داشته باشید که جانوران تحمل یکدیگر راداشته باشند.هرگاه جفت خو گرفته تخم گذاری کرد ، باید اساسا از قراردادن پرنده های جدید در پاسیو خودداریکرد.زیرا دراین هنگام پرنده ی قدیمی رفتار خوشنت باری خواهند داشت.

معمولا هریک از طوطیان منطقه خاص خود را انتخاب میکنند.بنابر این باید به پرندگان جدیدمکانی اشغال نشده بافضای جدید داده شود.از برخورد های ابتدایی احتمالی نیز میتوان به اینصورت جلوگیری کرد که پرنده ها را از پاسیو خارج کرده وپس از تغییر دکراسیون ابتدا پرنده های کوچکتر وضعیف تر وسپس

انواع بزرگ تر وقوی تر را داخل نمود.

توصیه میکنم که پرنده های جدید را ابتدا داخل قفس کوچکی نگهداری کنید.پرنده درداخل قفس درگیری برای یافتن اب غذا را ندارد پس از خوگیری قفس را با در بازداخل پاسیو قراردهید.به این ترتیب علاوه بر خوگیری اولیه،پرنده داخل پاسیو رانیز جایی امن می داند و  رفته رفته با اطمینان محل مناسی را برای خود می یابد.

بسیاری از انواع طوطیان علاقه به داشتن هماسیه خارج از زمان تخم گذاری وجوجه دار شدن دارند.ولی ضمن پرورش جوجه ها از یکدیگر دوری میکنند وتحمل یکدیگر را ندارند. گهگاه نیز احتمال دارد که در جمع طوطیان ،طوطیی خشن و بر هم زنندهی ارامش دیگران وجود اشته باشد.که بایستی فورا گرفته شده وجدا از دیگران نگه داری شود.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>