پاراکیت بال قناری ( Canary Winged Parakeet)

پاراکیت بال قناری Canary Winged Parakeet

پاراکیت بال قناری ( Canary Winged Parakeet) هم چنین به عنوان پاراکیت بال سفید نیز مشهور می باشد که یک طوطی کوچک بومی محدوده ی رودخانه ی آمازون از جنوب شرقی کلمبیا به سمت دهانه ی رودخانه در برزیل است. جمعیت های از قفس آزاد شده و همین طور بومی این طوطی در مناطق لیما ، پرو ، لس آنجلس ، سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا ، میامی ، فلوریدا در ایالات متحده و در پرتو ریکو وجود دارند. اگرچه در حال حاضر جمعیت های وحشی پاراکیت بال قناری در زیستگاه بومی خود در حال کاهش می باشد.

پاراکیت بال قناری دارای بدنی به طول ۲۲ سانتی متر و عمدتا سبز رنگ می باشد که در ناحیه ی  تا شدگی بال دارای رنگ زرد است. برجسته ترین ویژگی این پاراکیت تکه های سفید رنگ روی بال است که در هنگام پرواز با وضوح بیشتری قابل مشاهده است. پاراکیت بال قناری بسیار شبیه پاراکیت دم زرد است که در برخی منابع این دو ، دو زیر گونه از یک گونه ی مشترک در نظر گرفته شده اند.

پاراکیت بال قناری در زیستگاه بومی خود اغلب از کرم ها ، میوه ها ، شهد و گل ها تغذیه می کنند. پاراکیت بال قناری یک حفره ی تو در تو در درخت به عنوان لانه ایجاد می کند و معمولا ۴-۵ تخم می گذارد که پس از ۲۶ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند و ۴۵ روز پس از آن جوجه ها قادربه ترک لانه خواهند بود.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>