پاراکیت توئی (Tui Parakeet)

پاراکیت توئی (Tui Parakeet)

پاراکیت توئی (Tui Parakeet) با نام علمی Brotogeris sanctithomae یک گونه پرنده از خانواده ی Psittacidae که جزء طوطی های حقیقی می باشند. پاراکیت توئی در حوزه ی آمازونی برزیل ، پرو ، بولیوی ، هم چنین یک محدوده ی کوچک از شرق اکوآدر و مرز رودخانه از جنوب شرقی کلمبیا بومی می باشد . به همین دلیل است که به várzea و سایر زیستگاه های پوشیده از درخت محدود می گردد. پاراکیت توئی در مناطق دور از رودخانه های بزرگ بسیار نادر است و یا اصلا وجود ندارد.

 پاراکیت توئی یک طوطی سبز رنگ نسبتا کوچک با بال هایی تیره تر می باشد و دارای جثه ای متوسط می باشد . ناحیه ی پیشانی پاراکیت توئی دارای محدوده ی زرد رنگ نقطه ای می باشد ، حلقه ی چشم به رنگ سفید است . هم چنین عنبیه ی چشم به رنگ زرد مایل به سفید کسل کننده می باشد . طول بدن پاراکیت توئی حدود ۱۷ سانتی متر و وزن آن حدود ۵۸ گرم می باشد. هم چنین در پاراکیت توئی جنس نر و ماده هر دو دارای یک شکل جنسی واحد می باشند و از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. پاراکیت توئی در پرواز صداهای سریع و تکراری ایجاد می کند. پچ پچ های گله ها یادآور صدای مرغ عشق می باشد.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>