پاراکیت حلقه دار رز ( Rose-ringed Parakeet)

پاراکیت حلقه دار رز ( Rose-ringed Parakeet)

پاراکیت حلقه دار رز ( Rose-ringed Parakeet) با نام علمی Psittacula krameri هم چنین به عنوان پاراکیت گردن حلقه ای نیز شناخته شده است. پاراکیت حلقه دار رز بومی شمال و غرب آفریقا در گینه ، سنگال و شرق به غرب اوگاندا و جنوب سودان می باشد. جمعیت های دسته جمعی گرمسیری این پاراکیت به عنوان یک حیوان خانگی محبوب شناخته شده است. جمعیت پاراکیت حلقه دار رز در شبه قاره ی هند به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در هند این پاراکیت به دلیل توانایی سخن گویی به عنوان یک حیوان خانگی با ارزش شناخته شده است.

پاراکیت حلقه دار رز دارای بدنی سبز رنگ می باشد ، شکم و زیر بال به رنگ زرد مایل به سبز می باشد .گردن و پشت سر به رنگ آبی می باشد. یک باند باریک به رنگ صورتی در ناحیه ی گردن وجود دارد. پرهای دم به رنگ زرد- زیتونی می باشد و پر وسط مشکی رنگ است. پاها به رنگ خاکستری مایل به سبز است.

ماده ها بسیار شبیه نرها هستند فقط آنها فاقد نوار سیاه گونه و نوار صورتی گردن می باشند.

رژیم غذایی پاراکیت حلقه دار رز شامل انواع میوه های تازه ، دانه ها و سبزی جات می باشد. در تغذیه ی این پاراکیت دقت کنید که تغذیه ی زیاد با پرتقال و انواع ویتامین C منجر به بیماری اضافه بار آهن می گردد.

پاراکیت حلقه دار رز لانه ی خود را درون حفره ی درختان می سازد و معمولا ۳-۶ تخم می گذارد که پس از ۲۳ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>