پاراکیت خط دار(Lineolated Parakeets)

پاراکیت خط دار

پاراکیت خط دار با نام علمی Bolborhynchus lineola اغلب با عنوان پاراکیت کاترین نیز شناخته می شود که یک نوع طوطی کوچک در جنگل های کوهستانی از جنوب مکزیک تا پاناما در رشته کوه های آند از غرب ونزوئلا به سمت جنوب پرو ، کوه های سانتا مارتا در کلمبیا و محدوده ی ساحلی ونزوئلا می باشد.

پاراکیت خط دار دارای پرهای عمدتا سبز رنگ با چندین راه راه سبز و یا خطوط سیاه و تاریک می باشد. این گونه خود به دو زیر گونه تقسیم می شود که مدل خطوط و لکه های سیاه آنها را از هم متمایز می نماید.

طول بدن پاراکیت خط دار ۱۶ سانتی متر و وزن بدنش چیزی حدود ۴۲-۵۲ گرم می باشد. در ناحیه ی شانه ی بال نقاط سیاه و سفید دیده می شود که برخی در زیر بال رنگ  آبی دارند و دم سبز تیره می باشد. عنبیه ی چشم قهوه ای تیره و منقار رنگی می باشد.

زیستگاه این پاراکیت جنگل ها و کوه ها با ارتفاع ۲۰۰۰ متر از سطح دریا می باشد ، انها متحمل به سرما هستند و حتی دیده شده حمام برف می گیرند.

پاراکیت خط دار معمولا ۲-۴ تخم می گذارد که پس از ۱۸- ۲۱ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند و حدود ۵ هفته پس از آن جوجه ها قادر به ترک لانه خواهند بود.

پاراکیت خط دار اغلب در گروه های ۶-۳۰ نفره دیده می باشد اگرچه در گله های ۱۵۰ تایی نیز دیده شده است.

رژیم غذایی آنها شامل میوه ها ، دانه های خشک شده و یا جوانه زده و هم چنین حشرات می باشد. به طور کلی پاراکیت خط دار پرنده ای با منش آرام ، بی سر و صدا و مهربان است و چنان چه از جوجگی توسط انسان بزرگ شود قابلیت یادگیری کلمات و سخن گویی را نیز کسب می کند.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>