پاراکیت سانتا مارتا

پاراکیت سانتا مارتا

پاراکیت سانتا مارتا با نام علمی یک گونه طوطی از انواع طوطی سانان با نام علمی Pyrrhura viridicata می باشد .

طول بدن پاراکیت سانتا مارتا ۲۵ سانتی متر می باشد که دارای دمی سبز رنگ همراه با یک باند قرمز رنگ روی شکم و بال ها می باشد. رنگ عمومی پرها سبز تیره ، پوشش پرهای روی گوش و اطراف قهوه ای ، یک نیم حلقه به رنگ شکم نارنجی – قرمز بر روی شکم داشته وخم روی بال زرد(مایل به نارنجی) می باشد. حلقه چشمی برهنه سفید و رنگ چشم قهوه ای است. 

پراکنش پاراکیت سانتا مارتا فقط در سییرا نوادا د سانتا مارتا و کلمبیا دیده شده است و اغلب در گله های ۵-۳۰ پرنده به طور روزانه یا هر چند روز یک بار مشاهده می گردند. شناسایی و توصیف این گونه از سال ۱۹۱۴ آغاز شد و در سال های مختلف دانشمندان زیادی روی این گونه مطالعه نمودند و در نهایت در سال ۲۰۱۰ این گونه به طور رسمی ثبت گردید و جمعیت هایی از پاراکیت سانتا مارتا در ۲۰۰۱ در ریو فریو شناسایی شده بود.

با استفاده از تصاویر ماهواره ای از جنگل های تحت پوشش پاراکیت سانتا مارتا جمعیت کل آن چیزی حدود ۵۰۰۰-۱۰۰۰۰ پرنده برآورد شده است که این جمعیت معادل ۳۳۰۰ تا ۶۷۰۰ پرنده  ی بالغ می باشد.

جمعیت این پاراکیت به دلیل از دست دادن زیستگاه رو به کاهش می باشد که این به دلیل گسترش جنگل زراعی درختان کاج و اکالیپتوس در مناطق زندگی پاراکیت سانتا مارتا می باشد و هم چنین از نظر تاریخی تخریب جنگل برای تبدیل کردن آن به مزارع ماری جوآنا و کوکا باعث کاهش جمعیت این پاراکیت گردیده ، هم چنین تهدید دیگری که در مورد پاراکیت سانتا مارتا وجود دارد سم پاشی علف کش ها در منطقه ی سییرا توسط دولت می باشد.

امروزه سازمان های بین المللی مناطق زندگی پاراکیت سانتا مارتا را شناسایی و از تخریب جنگل های آن مناطق ممانعت می کنند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>