پاراکیت سر آلویی

پاراکیت سر آلویی

پاراکیت سر آلویی با نام علمی Psittacula cyanocephala یک نوع پاراکیت بومی شبه قاره ی هند می باشد. سر در پاراکیت سر آلویی نر صورتی – بنفش و در ماده ها خاکستری رنگ است. آنها پرواز های سریع با پیچش های زیاد و حرکات متمایز دارند.

رنگ بدن پاراکیت سر آلویی به طور عمده سبز رنگ است و طول بدن ۳۳ سانتی متر همراه با یک دم ۲۲ سانتی متری است.  نرها دارای سر قرمز با یک سایه ی بنفش – آبی در ناحیه ی پشت  تاج ، گردن و گونه ها می باشد. هم چنین یک یقه ی سیاه و سفید اطراف گردن تا چانه ی پائین امتداد دارد. در ماده ها سر خاکستری مایل به آبی تیره می باشد و فاقد یقه ی سیاه وسفید است.

پاراکیت سرآلویی بومی جنگل ها و سرزمین های باز است. آنها از کوهپایه های هیمالیا در جنوب سریلانکا یافت شده اند ، اما در مناطق خشک و نیمه خشک غرب هند نیستند. آنها گاهی  به عنوان حیوان خانگی نیز نگهداری می شوند.

پاراکیت سرآلویی یک نوع پرنده ی اجتماعی و اغلب پر سر و صدا می باشد که پروازهای سریع و پر جنب و جوشی دارد.

رژیم غذایی پاراکیت سرآلویی شامل غلات ، میوه ها ، شکوفه های گوشتی  می باشد و گاهی به زمین های کشاورزی و باغ ها حمله می کنند.

پاراکیت سر آلویی در تنه ی درخت مخروطی ایجاد می کند و لانه می سازد ، سپس ۴-۶ تخم سفید می گذارند و تخم ها پس از ۲۳ روز تبدیل به جوجه می شوند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

2 دیدگاه ها

  1. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    درود بر شما
    در حال حاضر ندارم

  2. seyed می‌گه:

    سلام داداقیمت تخم کاسکو کاکادو وشاه طوطی رومیخواستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>