پاراکیت سینه سرخ

پاراکیت سینه سرخ

پاراکیت سینه سرخ با نام علمی Psittacula alexandri یکی از گونه های گسترده ای در میان پاراکیت ها می باشد که از پراکنش و تنوع های جغرافیایی بالایی برخوردار است. این گونه به راحتی با الگوی قرمز رنگ بزرگ در ناحیه ی سینه شناخته می شود. بسیاری از گونه ها محدود به جزایر کوچک و یا مجموعه جزایری در اندونزی هستند ، یک زیر گونه در جزایر آندامان ، یک گونه در جنوب شرقی قاره ی آسیا و عده ای در شمال شرقی جنوب آسیا نزدیک به کوهپایه های هیمالیا دیده شده اند. اولین بار شناسایی علمی و توصیف این پاراکیت سینه سرخ از زیستگاه اصلی آن توسط لینه در سال ۱۷۵۸ صورت پذیرفت.

این گونه دارای ۹ زیر گونه ی متعدد می باشد:

Psittacula alexandri (Linnaeus) 1758
Psittacula alexandri abbotti (Oberholser) 1919
Psittacula alexandri alexandri (Linnaeus) 1758
Psittacula alexandri cala (Oberholser) 1912
Psittacula alexandri dammermani Chasen & Kloss 1932
Psittacula alexandri fasciata (Statius Muller) 1776
Psittacula alexandri kangeanensis Hoogerwerf 1962
Psittacula alexandri major (Richmond) 1902
Psittacula alexandri perionca (Oberholser) 1912

طول بدن پاراکیت سینه سرخ ۳۳ سانتی متر می باشد و وزن آن ۱۵۶ گرم است.  چشم ها به رنگ زرد کم رنگ است و یک خط سیاه مرکزی از چشم ها  به پیشانی کشیده شده و در گونه ها نیز رنگ سیاه دیده می شود.

پاراکیت سینه سرخ لانه اش را درون درختان حفر می کند و معمولا ۳-۴ عدد تخم سفید می گذارد که پس از ۲۸ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند و ۷ هفته پس از آن جوجه ها قادر به ترک لانه خواهند بود.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>