پاراکیت شاخ دار (Horned parakeet)

Horned_Parakeet_3487_Copyright_TP_ONG

پاراکیت شاخ دار ( Horned Parakeet) با نام علمی   Eunymphicus cornutus یک گونه طوطی از جنس Eunymphicus از خانواده ی Psittaculidae می باشد .  پاراکیت شاخ دار یک پاراکیت نسبتا بزرگ سبز رنگ بومی کالدونیای جدید می باشد.

علت نامگذاری پاراکیت شاخ دار به این نام به دلیل وجود چند پر سیاه رنگ بر روی سر قرمز رنگ این طوطی می باشد. پاراکیت شاخ دار دارای پشت گردن زرد رنگ و سر قرمز و سیاه می باشد  و هم چنین بال ها و دم به رنگ آبی دیده می شوند.

پاراکیت شاخ دار از طریق بینی یک صدای خو خو ایجاد می کند و طیف وسیعی از صدای جیغ وخنده را نیز تولید می کند.

پاراکیت شاخ دار اغلب تمایل به زندگی در جنگل های طبیعی گرمسیری و جنگل های برگ بو دارد ، هم چنین در جنگل های کاج و جنگل های مرطوب نیز زندگی می کند. آنها در گله ها و یا به صورت جفت روی تاج پوشش درختان به تغذیه از دانه ها و انواع آجیل می پردازند.

 جمعیت پاراکیت شاخ دار از سال ۱۸۸۰ کاهش یافته است اما هنوز جمعیت هایی از آن در کالدونیای جدید دیده می شوند ، پاراکیت شاخ دار در ۳ نسل اخیر به دلیل از دست دادن زیستگاه و تخریب زیستگاه دستخوش تغییراتی شده است.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>