پاراکیت شانه طلایی

پاراکیت شانه طلایی  با نام علمی Psephotus chrysopterygius یک پرنده بسیار نادر در شبه جزیره کیپ یورک  در کوئیزلند استرالیا می باشد. این طوطی از یک بالا جنس از یک نوع طوطی در شمال استرالیا به نام طوطی بهشت کوئیزلند است که در حال حاضر منقرض شده است.

طول بدن پاراکیت شانه طلایی ۲۳-۲۸ سانتی متر و وزن بدنش ۵۴-۵۶ گرم می باشد.

پاراکیت شانه طلایی

پاراکیت شانه طلایی

پاراکیت شانه طلایی نر عمدتا به رنگ آبی می باشد و مشخصه ی آن شانه های طلایی رنگ می باشد در حالیک پاراکیت شانه طلایی ماده به رنگ زرد مایل به سبز است و یک نوار کرم رنگ گسترده ای در زیر بال هایش مشاهده می شود. پاراکیت شانه طلایی نوجوان از نظر ظاهری بسیار به ماده ها شبیه هستند.

پاراکیت شانه طلایی اغلب در جنگل های باز زندگی می کند و از دانه های ریز و آجیل تغذیه می کند.

پاراکیت شانه طلایی لانه خود را در ارتفاعی بالاتر از ۲ متر در درختان حفر می کند و معمولا ۳-۶ تخم می گذارد که طی مدت ۲۰ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند.

پاراکیت شانه طلایی

پاراکیت شانه طلایی

پاراکیت شانه طلایی در لیست گونه های در حال انقراض قرار دارد و اغلب شکار گربه ی وحشی ، خوک وحشی و سایر تهدیدات می شود . در حال حاضر چیزی حدود ۳۰۰۰ پاراکیت شانه طلایی در طبیعت وجود دارند و حدود ۱۵۰۰ عدد از آنها نیز در استرالیا  در اسارت نگهداری می شوند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>