پاراکیت لایارد (Layard’s Parakeet)

em-collared1

پاراکیت لایارد (Layard’s Parakeet) با نام علمی Psittacula calthropae یک طوطی بومی سریلانکا می باشد. نام رایج این طوطی با عنوان پاراکیت لایارد از اسم طبیعت شناس انگلیسی Edgar Leopold Layard گرفته شده است.

پاراکیت لایارد یک طوطی سبز رنگ به طول ۲۹ سانتی متر می باشد که ۱۳ سانتی متر آن مربوط به طول دمش می باشد. بزرگسالان در پاراکیت لایارد دارای یک سر آبی مایل به خاکستری می باشند که به وسیله ی یک یقه ی سبز از پشت جدا شده است. هم چنین یک نوار سیاه در ناحیه ی چانه نیز دیده می شود و دم نیز در ناحیه ی نوکش به رنگ زرد دیده می شود. فک فوقانی نرها قرمز و فک پائینی قهوه ای رنگ است. ماده ها کاملا مشابه نرها هستند فقط نوک کاملا مشکی است و رنگ سبز کمتری نسبت به نرها در ناحیه ی صورت دارد. افراد نابالغ اغلب به رنگ سبز دیده می شوند و دارای یک لایه ی نارنجی رنگ نیز می باشند.

پاراکیت لایارد یک طوطی بومی جنگل ها به خصوص لبه های جنگل و هم چنین باغ ها می باشد. به طور عمده رژیم غذایی پاراکیت لایارد شامل انواع میوه ها ، دانه ها ، جوانه و شکوفه می باشد ، این پاراکیت اغلب به صورت گروه های کوچک دیده می شود . پرواز پاراکیت لایارد به صورت سریع و مستقیم است.آنها لانه ی خود را به صورت حفره هایی درون درختان بزرگ ایجاد می کنند. اغلب ۳-۴ تخم سفید می گذارند.

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>