پاراکیت موریس (Mauritius Parakeet)

Psittacula echo

پاراکیت موریس با نام علمی Psittacula echo اغلب با نام پاراکیت اکو مشهور می باشد که تنها بازمانده ی گونه ی  Psittacula می باشد که بومی جزایر جنوبی اقیانوس هند نزدیک به ماداگاسکار می باشد. این طوطی بومی جزیره ی موریس واقع در جزایر ماسکارنه می باشد.

در سال ۱۹۸۰ تنها ۱۰ عدد پاراکیت موریس زنده در جهان وجود داشت که با خطر انقراض بسیار شدید مواجه بود که طی یک برنامه ی محافظتی بسیار شگفت انگیز این پاراکیت از خطر انقراض نجات یافت به طوری که طی ۲ دهه محافظت زیست محیطی پیگیر در درختان محل زندگی این پاراکیت با اصلاح دقیق ، تغذیه ی تکمیلی و حفاظت از لانه ی تک تک این پاراکیت های موریس تعداد آنها به بیش ۳۲۰ عدد تقویت گردید.

متوسط طول بدن پاراکیت موریس ۴۲ سانتی متر می باشد که بال و پرها عمدتا سبز رنگ هستند ، پشت سر به سمت گونه ها سرشار از رنگ آبی می باشد. نوار گسترده ای از گونه به سمت گردن و یک خط باریک به سمت چشم کشیده شده است. یقه به سمت گردن صورتی رنگ است. شکم و زیر بال سبز کم رنگ می باشد. منقار بالایی قرمز و پائینی سیاه و سفید است. عنبیه چشم زرد رنگ و پاها خاکستری هستند.

ماده ها نوار سبز تیره و باند صورتی رنگ روی گونه ها را ندارند ، یقه در آنها زرد متمایل به سبز می باشد و فاقد رنگ آبی در پشت سر می باشند ، رنگ سیاه و سفید منقار آنها را به راحتی از نرها که منقار بالایی قرمز دارند متمایز می سازد. نابالغ ها کاملا شبیه ماده ها هستند فقط پرهای دم کوتاه تر است.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>