پاراکیت یراق زرد (Yellow Chevroned Parakeet)

پاراکیت یراق زرد

پاراکیت یراق زرد (Yellow Chevroned Parakeet) با نام علمی Brotogeris chiriri بومی مناطق گرمسیری جنوب آمریکا از حوضه ی رودخانه ی آمازون از مرکز برزیل تا جنوب بولیوی ، پاراگوئه و شمال آرژانتین است.  جمعیت هایی از پاراکیت یراق زرد آزاد شده و خود کفا در لس آنجلس ، سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا ،میامی و فلوریدا از ایلات متحده به چشم می خورند. پاراکیت یراق زرد از نظر ظاهری و ژنتیکی بسیار شبیه به پاراکیت بال قناری می باشد. هم چنین جمعیت های بومی این پاراکیت هم چنان در آمریکای جنوبی فعال هستند.

طول بدن پاراکیت یراق زرد حدود ۲۰-۲۵ سانتی متر می باشد و عمدتا به رنگ سبز روشن می باشد و لبه ی عقبی بال در ناحیه ی تا شو به رنگ زرد رنگ است که در هنگام پرواز به خوبی مشاهده می شود و دلیل نامگذاری به نام پاراکیت یراق زرد به خاطر این رنگ زرد در بال ها می باشد.

رژیم غذایی پاراکیت یراق زرد از میوه ها ، دانه ها ، شکوفه ها و شهدها می باشد . پرندگان وحشی در درجه ی اول در جنگل های در حال تخریب نزدیک شهرک ها برای زندگی استفاده می کنند و به ندرت از جنگل های گرمسیری عمیق استفاده می نمایند.

پاراکیت یراق زرد حفره هایی به شکل دالان های تودرتو داخل تنه ی درختان نخل مرده به عنوان لانه می سازند  و سپس تعداد ۴-۵ تخم می گذارند  که پس از ۲۶ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند و ۷ هفته پس از آن جوجه ها قادر به ترک لانه خواهند بود.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>