پاینس سر آبی Blue-Headed Pionus با نام علمی  Pionus menstruus یک طوطی بومی آمریکای جنوبی و مرکزی می باشد. این طوطی معمولا در جنگل ها و مناطق نیمه باز چون کاستاریکا، ونزوئلا،بولیوی و برزیل مشاهده می گردد.

نگهداری این طوطی در قفس منجر به چاق شدن این طوطی می گردد و به همین دلیل استفاده از انواع اسباب بازی در قفس برای این طوطی واجب می باشد. به طور کلی این طوطی دارای اشتهای دلپذیری دارد و باید برای آن از یک رژیم غذایی فرموله خاص استفاده کرد.

به طور کلی پاینس سر آبی یک طوطی ملایم، خوش اخلاق می باشد. این طوطی در مقایسه با طوطی آمازون یک طوطی با رفتار بهتری می باشد و محبوبیت بیشتری دارد.

همانند سایر طوطی های پاینس ، پاینس سر آبی نیز به کمبود ویتامین آ بسیار حساس است و  هم چنین قارچ آسپرژیلوس که عامل بیماری های تنفسی طوطی سانان می باشد به این طوطی بسیار آسیب می رساند. رژیم غذایی این طوطی باید به خوبی رعایت شود چرا که رژیم غذایی مبتنی بر دانه ها موجب چاقی در پاینس سر آبی می گردد.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>