چطور جنسیت طوطی خود را تشخیص دهیم؟

چطور جنسیت طوطی خود را تشخیص دهیم؟

چطور جنسیت طوطی خود را تشخیص دهیم؟

احتمالا این روزها  همه کنجکاو هستند که جنسیت طوطی خود را بدانند ، اگرچه در مورد برخی از طوطی ها با یک نگاه یا کمی دقت می توان جنسیت طوطی را تشخیص داد اما در مورد طوطی های بسیاری شما نمی توانید جنسیت را تشخیص دهید و ممکن است با تردید برای طوطی خود اسم یک دختر یا پسر را انتخاب کنید ، حال آنکه طوطی شما جنسیت دیگری دارد . مثلا این اتفاق ممکن است در مورد طوطی سرشاهینی یا همان طوطی فن قرمز بیفتد و تا پایان عمر این طوطی با یک نام مستعار بی ربط زندگی کند.

در حالی هر روزه عدم شناخت جنسیت طوطی منجر به اسم های نا مناسب می گردد که چنانچه ناخن طوطی شما بشکند ، می توانید با همان مقدار کم خون روی ناخن به مراکز آزمایشگاهی مراجعه کنید و با یک آزمایش PCR که با استفاده از DNA و ژنتیک انجام می شود جنسیت طوطی خود را تشخیص دهید . برخلاف گلبول های قرمز پستانداران ، گلبول های قرمز در پرندگان و طوطی ها شامل هسته هستند که دارای DNA می باشند . پس از جداسازی DNA با استفاده از یک نقطه ی خاص از کروموزوم های جنسی پرنده ، اقدام به تشخیص جنسیت طوطی می کنند. سپس در ژل آگارز قطعات به دست آمده را براساس اندازه از هم جدا می کنند و جنسیت براساس قطعات تشخیص داده می شود. در ژل آگارز قطعات بزرگ تر کندتر حرکت می کنند و مسیر کمتری را جلو می روند.

چطور جنسیت طوطی خود را تشخیص دهیم؟

نتایج PCR  نشان داد که DNA  نر و ماده متفاوت است و F برای زنان و M برای مردان می باشد. ویژگی های جنسی پرندگان کاملا مخالف پستانداران است ، به گونه ای که ماده ها هتروگامت هستند و دو نوع کروموزوم جنسی ZW دارند و نرها هموگامت هستند و  دارای دو کروموزوم Z می باشند. هنگامی که یک بخشی از کروموزوم تکثیر می شود این دو کروموزوم Z ,W  در جایگاه های متفاوتی قرار می گیرند. به طور کلی این روش سریع ترین و دقیق ترین روش جهت تعیین جنسیت طوطی شما می باشد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>