چند بار در روز با سرنگ به جوجه غذا بدهیم ؟

 

چند بار در روز با سرنگ به جوجه غذا بدهیم ؟

 

در حالت طبیعی پدر و مادر ها به دفعات و به حجم کم به جوجه غذا میدن ولی نه با سرنگ ….چون ما مجبور میشیم که با سرنگ غذا بدیم هر چه تعداد دفعاتی که سرنگ را تا چینه دان میدیم پایین کمتر باشه بهتره . پس هر بار باید به اندازه ای بدیم که چینه دان تا حدودی پر بشه معمولا بعد از پمپ کردن غذا کمی باد می کنه البته تشخیص این مسئله هم نیاز به مهارت داره ( برای کسی که بار اولش داره تجربه می کنه شاید کمی سخت باشه)…وعده دوم غذا باید وقتی باشه که کاملا چینه دان خالی شده باشه اگر غذا در چسنه دان باقی بمونه و غذای جدید را بدیم ( با توجه به غذاهایی که ما میدیم ) غذای قبلی فاسد شده و طوطی مشکل ایجاد می کنه.

 

مرحله بعد از سرنگ :

 

بعد از مدتی که جوجه بزرگ تر شد ( بسته به نوع طوطی زمانش فرق میکنه) و نیاز غذاییش بیشتر شد دیگه غذا دادن با سرنگ گرسنگی اش را بر طرف نمی کنه، میشه همان موادی را که در ابتدا توضیح داده شد به شکل خمیر نرم در آورد با دست یا قاشق به جوجه داد و بعد از مدتی دانه ها به صورت پخته در اختیارش گذاشت تا بخوره و البته در این زمان همیشه باید توی قفسش ظرف غذاهای خشک هم باشه تا بازی کردن با اونها باهاشون آشنا بشه و البته از روی غریزه دانه ها را بشکنه …وعده های غذا دادن با سرنگ را باید به تدریج کم کرد و به حد شبی یک وعده رساند و همینطور آن قدر کم کرد که دیگه جوجه خودش مستقل بشه و در این مدت باید با روشهای دیگر غذا خوردن آشناش کرد.

[IMG]

[/IMG]

این مرحله هم مرحله حساسی است چون جوجه ها اصولا تنبل هستند و همش التماس می کنند که با سرنگ غذا بخورن بعضی هاشون اگر دو روز هم بهشون با سرنگ غذا ندی چیز دیگه ای نمیخورن( این دیگه به خصوصیت اخلاقی و شخصیشون و شانس شما مربوط میشه که جوجه تون چه اخلاقی داشته باشه)

در مرحله گرفتن جوجه از سرنگ گاهی اوقات لازمه که شما در نقش والدینش بهش دانه شکستن را یاد بدید چون اون شما را به شکل مامان و باباش می بینه…. این چیزی است که من بارها تجربه اش کردم … دانه آفتابگردان را شکستم ( نه در حدی که وا بره در حدی که پوستش ترک بخوره) گرفتم جلوش اونقدر نگه داشتم که باهاش بازی کنه و…… بازش کنه و به مغزش برسه …. جالب تر از همه اینه که بعضی از جوجه هایی که بزرگ کردم یاد می گرفتند که تخمه را بشکنند ولی نمی فهمیدند که باید مغزش را بخورند و مغز را می انداختند روی زمین …. در این مرحله مغز تخمه را می گرفتم جلوشون و ……..خلاصه بعد از چند بار سر کله زدن ( گاهی اوقات چند روز) بالاخره یاد میگرفتند که باید چه کار کنن ….

اگر شما همه این مراحل را بگذرونید و جوجه ای که گرفتید به سن یکسالگی برسه می تونید بگید که جوجه گوشتی را خودتون بزرگ کردید….
امیدوارم مفید بوده باشه …

[IMG]

شیکرا

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

4 دیدگاه ها

  1. هادی ندافی می‌گه:

    درود بر شما دوست عزیز
    لطفا تماس بگیرید
    ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ هادی ندافی

  2. فاطمه می‌گه:

    سلام می خواستم بپرسم اگر به پای جوجه مرغ عشق ۲۰ روزه مدفوع چسپیده و خشک شده باشد میشه پاهاشونو شست؟
    با تشکر

  3. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    dorod bar shoma dost aziz
    tokhmemorghe abpaz randeh sheh sefidi bishtar basheh

  4. ریحانه می‌گه:

    سلام
    چند روزه مرغ عشقم به جوجه هاش غذا نمی ده تقریبایه ماهه هستند خودشونم غذا نمی خورن. ۳تا بودن دیروز یکیشون مرد خیلی ناراحت شدم الان یکیشون بی حال و اسهال هم داره خودم با سرنگ یکمی مخلوط زرده تخم مرغ+آرد نخودچی+بیسکویت مادر با خمیر نون باگت بهش دادم ولی سرحال نشد
    خواهش می کنم کمکم کنید
    سپاس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>