چوکو توکان (Choco toucan)

چوکو توکان (Choco toucan)

چوکو توکان (Choco toucan) با نام علمی Ramphastos brevis یک پرنده با جثه ای بزرگ و رنگ بدن عمدتا سیاه رنگ است که به طور معمول در دشت های مرطوب ، دامنه ی جنگل ها و در کنار سواحل اقیانوس آرام در اکوادر و کلمبیا زندگی می کند و مشاهده می گردد. در محدوده ی زندگی چوکو توکان تخریب زیستگاه بسیار اتفاق افتاده است و اکنون فقط به صورت محلی زندگی می کند.

چوکو توکان (Choco toucan)

هم چنین قابل ذکر است که چوکو توکان علیرغم جثه ی بزرگش در میان پرندگان در میان توکان ها دارای جثه ای کوچک است که دارای بدنی سیاه رنگ با ناحیه ی زرد رنگ در ناحیه ی سینه و در بخش بالایی منقار می باشد . هم چنین پوشش رویی دم به رنگ سفید و پوشش زیرین دم به رنگ قرمز می باشد. هم چنین دور چشم دارای پوست لخت سبز رنگ می باشد . چوکو توکان بسیار شبیه به توکان شاه بلوطی است با این تفاوت که جثه ی بزرگ تری دارد و نواحی قهوه ای در منقار ندارد. نام چوکو توکان از محل زندگی اش یعنی جنگل های چوکو در غرب اکوادر و کلمبیا گرفته شده است. محدوده ی کلی زندگی چوکو توکان در سراسر جهان بیش از ۱۱۰۰۰۰ متر مربع تخمین زده شده است.

چوکو توکان معمولا ۳-۴ تخم سفید رنگ می گذارد که تخم ها پس از ۱۶ روز تبدیل به جوجه می شوند و جوجه ها پس از ۴۵-۵۰ روز پردار می شوند.

 

 

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>