چگونه بگوییم لوریکیت چند ساله است؟

چگونه بگوییم لوریکیت چند ساله است؟





لوریکیت یکی از گونه های خانواده طوطی میباشد که دارای زبانی تیز با پرز و پرهایی کاملا رنگی و درخشان می باشد. مکان زندگی این پرندگان جنوب پاکیفیک و استرالیا می باشد .رژیم غذاییی لوریکیت ها شامل گل ها و گرده های ان می باشد این پرندگان در خطر قرار دارند چون برخی اوقات برای تغذیه به مزارع کشاورزی پناه می برد .

سن پرنده وقتی که تصمیم میگیرد به خانه بیاورید برای اموزش و برخی نکات بسیار مهم و حیاتی می باشد .لوریکیت ها گونه های زیادی دارند که هر کدام از انها شکل و شمایل مخصوص خود را دارا می باشند .

به حلقه ای که دور پای پرنده است توجه کنید .پرندگانی که در اسارت متولد در کودکی به پایشان حلقه های وصل میکنند . جنس این حلقه ها بیشتر فلزی می باشد .هنگامی که پای پرنده رشد میکند این حلقه باید حذف شود .این حلقه قسمت مهمی است که نشان دهنده سن پرنده میباشد .این بهترین راه برای فهمیدن سن طوطی می باشد .

اگر لوریکیت حلقه ای به پای خود ندارد شما باید به ظاهر و ویژگی های ظاهری او توجه کنید .رشد کامل لوریکیت از ۱ سالگی تا ۳ سالگی است .در طول این مدت پرنده از ۱۵٫۲ سانتی متر به ۳۸٫۱ سانتی متر رشد پیدا میکند و وزنشان از هفت ۱۹ گرم به ۲۸۳ گرم تبدیل میشود که البته باید گفته شود این به نوع لوریکیت بستگی دارد .



هنگامی که پرنده بتواند چشمهایش را باز کند جوجه به حساب می اید و باید انسان ها به او غذا بدهند .هنگامی که لوریکیت توانایی پرواز پیدا میکند سنش بیشتر می باشد .اگر انها بتوانند خودشان غذا بخورند یک پرنده نوجوان به حساب می ایند .

چشم های پرنده را بررسی کنید .معمولا در لوریکیت ها در سن کم چشم ها رنگ تیره ای دارند و با افزایش سن رنگ انها روشن تر خواهد شد پس هرچه سن کمتر باشد چشمها تیره تر خواهد بود .

شما باید در مورد سنی که طوطی دارد بیشتر مطالعه کنید و باید این مطالعه در مورد گونه ای باشد که شما میخواهید .لوریکیت ها ۵۳ گونه دارند که هر کدام از انها نوعی روش برای تشخیص سن دارند و برای هر کدام این روش متفاوت است به عنوان مثال برخی از لوریکیت ها سنشان از روی رنگ پرهایشان مشخص میشود .

نکته :

اگر شما خودتان نمیتوانید سن لوریکیت را تشخیص بدهید باید به دامپزشکی مراجعه کنید که در مورد پرندگان غیر بومی اطلاعات دارد تا برایتان سن لوریکیت را تشخیص بدهد.

مترجم:پارنیا.خ
مبع:ehow.com

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>