چگونگی تشخیص جنسیت کاسکو ( طوطی خاکستری)

 چگونگی تشخیص جنسیت کاسکو ( طوطی خاکستری)

 

یکی از موارد مشکل در کاسکوها توانایی تشخیص جنسیت این طوطی ها است . جنس نر و ماده کاسکو از نظر ظاهری ، تفاوت چندانی با هم ندارند. با این وجود برخی علایم که به تشخیص جنسیت کاسکو شما کمک می کند در اینجا ذکر می شود :

  

۱ .  یکی از موارد ، اندازه کاسکو می باشد . کاسکو نر از کاسکو ماده بلندتر است . میانگین طول کاسکو بین ۱۲اینچ تا ۱۴ اینچ می باشد که بلندتر بودن کاسکو امکان نر بودنش را بیشتر می کند (۳٫۵ سانتی متر تا ۳۵٫۶ سانتی متر)

 

۲ . به شکل سر کاسکو خود نگاه کنید . کاسکوهای نر سر پهن و تخت تری دارند و سر کاسکو ماده باریکتر بوده و کمی گرد تر است.

  

۳ . با فاصله بطور کلی کاسکو خود را نگاه کنید . شکل بدنی کاسکو ماده بلندتر و بیضی شکل می باشد ، در حالیکه شکل بدن کاسکو نر گرد است.

  

۴ . رنگ پرهای زیر دم را چک کنید . زیر دم کاسکو نر قرمز بوده و دم کاسکو ماده دارای نوک پرهای نقره ای می باشد.

۵ . به آرامی بالهای کاسکو را باز کنید . زیر بالهای کاسکو نر خاکستری بسیار تیره می باشد ، در حالیکه زیر بالهای کاسکو ماده خاکستری روشن است.

نکته : استفاده از این روش برای کا سکوهای ۱۸ ماه به بالا می باشد این تصاویر کمی ناواضح هستند ولی یک تصویر کلی به شما خواهند داد. برخی کاسکوها ماده هستند که از فاصله دور ، نقره ای بودن پرهای دم کاملا واضح است .

ترجمه:بابک آژیده

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

1 دیدگاه

  1. بهنام می‌گه:

    از مقالات و اطلاعات شما متشکرم
    لطفا اپدیت شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>