کانور آزتک (Aztec Conure)

AztecConure3

کانور آزتک (Aztec Conure) یا کانور جامائیکا یا کانور زیتونی با نام علمی Aratinga nana astec یک گونه طوطی بومی جزایر کارائیب به سمت وراکروز ، مکزیک ، کاستاریکا ، غرب پاناما به سمت هندوراس می باشد. کانور آزتک فراوان ترین طوطی در یوکاتان ، مکزیک و به خصوص یوکاتای غربی به صورت گله های بزرگ و پر سر وصدا  می باشد . کانور آزتک به دلیل از دست دادن زیستگاه و تجارت به عنوان حیوان خانگی در لیست گونه های در معرض خطر قرار گرفته است.

کانور ازتک در محدوده ی خارج از محدوده ی طبیعی به راحتی در دسترس نمی باشد که دلیل اصلی آن به نژادی دشوار آن می باشد.در طبیعت لانه ی خود را درون شکاف سنگ ها ایجاد می کند. صاحبان کانور آزتک آن را یک حیوان خانگی بسیار عالی مرعفی می کنند .البته آنها در صبح و غروب و زمان هایی که هیجان زده می شوند شروع به سر و صدا می کنند. کانور آزتک یک طوطی بسیار مهربان ، اهل تفریح و بازی و کاملا اجتماعی می باشد . آنها یک علاقه ی شدید ی به جویدن شاخه های تازه دارند و توانایی یادگیری صحبت کردن را نیز دارند.

 طول بدن کانور ازتک چیزی حدود ۲۴ سانتی متر می باشد ، پرهایی رویی به رنگ سبز هستند و یک باند زرد- نارنجی بین سوراخ های بینی دیده می شود. ناحیه ی سینه و شکم به رنگ زیتونی دیده می شود. دم به رنگ سبز رنگ  همراه با یک لایه ی آبی در بالا و یک لایه ی زیتونی  - طلایی در پایین دیده می شود.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>