کانور تاج آبی

کانور تاج آبی

کانور تاج آبی BLUE-CROWNED CONURE با نام علمی Psittacara acuticaudatus هم چنین با عناوین پاراکیت تاج آبی و کانور دم تیز نیز شناخته شده است.

طول بدن کانور تاج آبی حدود ۳۷ سانتی متر و وزن تقریبی آن ۱۶۵ گرم می باشد. این طوطی دارای ۵ نژاد به شرح زیر می باشد:

P.a. acuticaudatus, P.a. neumanni, P.a. haemorrhous, P.a. koenigi, P.a. neoxena

در نژاد P.a. acuticaudatus: هر دو طوطی بالغ نر و ماده در ناحیه ی تاج، گونه ها، گردن و پوشش گوش به رنگ آبی می باشند. رنگ سینه در برخی از انها به رنگ آبی کم رنگ می باشد. دم در سطح بالایی سبز و در سطح پائینی قرمز/قهوه ای با نوک زرد/ زیتونی است. حلقه ی چشم لخت و سفید/کرم می باشد. چشم ها به رنگ نارنجی دیده می شوند.

در نژاد P.a. neumanni: هر دو طوطی نر و ماده در ناحیه ی پیشانی به رنگ آبی دیده می شوند و سطح زیری به رنگ آبی کم رنگ است.

در نژاد P.a. haemorrhous: هر دو طوطی بالغ نر و ماده مشابه نژاد neumanni می باشند با این تفاوت که رنگ آبی کم رنگ محدود به پیشانی و تاج است و در ناحیه ی زیرین اصلا وجود ندارد.

در نژاد P.a. koenigi:  مشابه نژاد neumanni  می باشند با این تفاوت که سطح زیرین دم کمتر قرمز/قهوه ای است و به طور کلی سایز بدن کوچک تر است.

در نژاد P.a. neoxena: مشابه نژاد haemorrhous می باشند با این تفاوت که سطح زیرین بدن آبی کم رنگ است و سایز بدن کوچک تر است.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>