کانور پیشانی آبی (Blue Crown Conure)

کانور پیشانی آبی (Blue Crown Conure)

کانور پیشانی آبی (Blue Crown Conure) با نام علمی Aratinga acuticaudata. هم چنین به عنوان کانور دم تیز نیز شناخته شده است.  کانور پیشانی آبی در بخش های مختلفی از مرکز آمریکای جنوبی از شرق کلمبیا تا شمال آرژانیتن  مشاهده شده است. کانور پیشانی آبی تنها گونه از پاراکیت ها می باشد که دارای یک شکل جنسی واحد می باشد و جنس نر و ماده از نظر ظاهری کاملا مشابه هم هستند. آنها ساکن دشت های بی درخت ، جنگل ها و حاشیه ی آنها و هم چنین مناطق جنگلی مرطوب آمازون می باشند.

 متوسط طول بدن کانور پیشانی آبی حدود ۳۷ سانتی متر می باشد و وزن تقریبی آن ۱۴۰-۱۹۰ گرم است. این کانور دارای پیشانی و تاج آبی با رنگ قرمز در اطراف سر می باشد ، هم چنین در ناحیه ی پیشانی دارای رنگ آبی کم رنگ نیز می باشد ، هم چنین حلقه ی اطراف چشم از پوسته ی سفید رنگ تشکیل شده است ،در بال ها رنگ آبی مایل به قهوه ای دیده می شود. پاها به رنگ صورتی – قهوه ای با پنجه های خاکستری مایل به قهوه ای می باشند.

 کانور پیشانی آبی لانه ی خود را درون سوراخی در تنه ی درخت ایجاد می کند و معمولا ۳-۴ تخم سفید می گذارد و پس از ۲۶ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند و جوجه ها پی از  ۵۲ روز پردار می شوند.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>