کانور چشم سفید

کانور چشم سفید

کانور چشم سفید یا پاراکیت چشم سفید با نام علمی Aratinga leucophthalma یک نوع طوطی بومی آمریکای جنوبی می باشد.

کانور چشم سفید اولین بار توسط جانور شناس آلمانی فیلیپ لودویگ مولر در سال ۱۷۷۶ توصیف شد و صفت خاص آن چشم سفید بود که در یونان باستان  leukos گفته می شد.

طول بدن کانور چشم سفید ۳۰-۳۴ سانتی متر است و عرض بدن با بال های باز ۳۷-۴۰ سانتی متر می باشد. به طور کلی کانور چشم سفید پرنده ای است سبز رنگ با رنگ قرمز روی شانه ها و گاهی رنگ قرمز تصادفی در سر و گردن نیز دیده می شود. داشتن حلقه ی چشم سفید از ویژگی های برجسته ی این گونه می باشد.

کانور چشم سفید بیشتر در شمال آمریکای جنوبی دیده می شود ، از شرق ونزوئلا ، کلمبیا و گینه به سمت شمال در سراسر برزیل به سمت شمال آرژانتین و اوره گوئه در جنگل ها و دشت ها دیده می شود. این کانور با تخریب زیستگاه بسیار سازگار با مناطق شهری نیز گردیده است.

کانور چشم سفید هر چند به اندازه ی پاراکیت های رنگارنگ محبوب نیست اما به عنوان یک حیوان خانگی شیرین ، دوست داشتنی با قابلیت بالای سخن گویی شناخته شده است. این نوع کانور به ندرت به پرخاشگری یا فریاد زدن می پردازد و اغلب ترجیح می دهد که کلمات را تقلید کند و یاد بگیرد.

کانور چشم سفید اغلب ۴-۶ تخم می گذارد که معمولا ۴ تخم رایج تر است. کانور چشم سفید از سن ۶ ماهگی شروع به سخن گویی می نماید و این ویژگی آن را از سایر کانور ها متمایز می کند.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>