کاکادوی نوک دراز Slender Billed Cockatoo

کاکاتوی نوک دراز

 


این پرنده با نام انگلیسی Slender-billed Corella و نام علمی Cacatua tenuirostris مشهور است . سایر نامهای رایج آن عبارتند از :

Corella, Long-billed Corella, Eastern Long-billed Corella or Cockatoo,
Slender-billed Cockatoo

پراکنش:
بومی جنوب شرق استرالیا بوده و به مرکز استرالیا و تاسمانیا نیز معرفی شده است( به صورت رها شده از قفس حالت بومی به خود گرفته است)

مشخصات ظاهری: 
اندازه جثه ۳۷ سانتیمتر و وزن اش حدود ۴۸۵ الی ۶۵۰ گرم است. رنگ عمومی پرها سفید که در قاعده مایل به صورتی کم رنگ است. نوار نامنظم صورتی-قرمز بر روی گردن دارد. فاصله منقار تا چشم ها نیز صورتی-قرمز است. حلقه چشمی برهنه مایل به آبی است که اطراف چشم را فراگرفته و رنگ چشم ها قهوه ای تیره است.

عادات و رفتار: 
بسیار فعال بوده و از قابلیت تربیت پذیری خوبی برخوردار است و در بسیاری از کارها صاحب خود را همراهی میکند. بازیگوشی، اخلاق خونگرم و صمیمیت این پرنده به حدی زیاد است که زشت بودن قیافه اش(البته در مقایسه با سایر کاکاتوها) را جبران می کند.

اگر نام این پرنده را در اینترنت جستجو کنید تصاویر و کلیپ های بسیاری را خواهید یافت که این پرنده را در حال همکاری با صاحب خود نشان می دهد.نام این کاکاتو (تصویر زیر)جرج است که در حال کمک کردن به صاحب خود نینا در امور باغبانی است. 

تغذیه: 
دانه ها ،ریزم و پیاز گیاهان، میوه ها ، آجیل، ریشه گیاهان، غلات و حشرات را در رژیم غذایی خود دارد.

ترجمه : شیکرا

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>