کاکادو تاج لیمویی (Citron-crested Cockatoo)

کاکادو تاج لیمویی (Citron-crested Cockatoo)

کاکادو تاج لیمویی (Citron-crested Cockatoo) با نام علمی Cacatua sulphurea citrinocristata یک کاکادو در ابعاد متوسط می باشد که دارای یک تاج لیمویی رنگ و یک نوک خاکستری تیره می باشد و یک الگوی نارنجی رنگ در اطراف چشم نیز دارند ، هم چنین دارای پاها و ناخن های بسیار قوی می باشند. رنگ چشم ها در کاکادو تاج لیمویی می تواند قهوه ای روشن ، قهوه ای تیره و یا مشکی باشد. جنس نر و ماده در کاکادو تاج لیمویی دارای ظاهری کاملا مشابه می باشند.

 کاکادو تاج لیمویی کوچک ترین کاکادو از زیر گونه ی کاکادوهای تاج زرد می باشد که بومی جزایر Sumba در اندونزی می باشد. رژیم غذایی کاکادو تاج لیمویی شامل انواع دانه ها ، جوانه ها ، میوه ها ، آجیل و انواع گیاهان علفی می باشد.

جمعیت کاکادو تاج لیمویی به دلیل شکار بی رویه در لیست گونه های در خطر انقراض قرار گرفته و جمعیت آن در سال ۱۹۹۳ در جزایر Sumba حدود ۲۰۰۰ نفر گزارش شده است.

از نظر رفتاری کاکادو تاج لیمویی یک طوطی خوش مشرب ، مهربان و یک حیوان خانگی مناسب است و به عنوان یک کاکادو پرنده ای پر سر و صدا نیست اما بسیار کنجکاو است. آنها به طور کلی پرندگانی آرام هستند اما یک صدایی شبیه به سوت یا بوق را به صورت یکنواخت تکرار می کنند.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>