کاکادو دوکورپس (Ducorps’ Cockatoo)

DUCORPS_COCKATOO

کاکادو دوکورپس (Ducorps’ Cockatoo) با نام علمی Cacatua ducorpsii هم چنین با عنوان Solomons Cockatoo و Broad-crested Corella نیز مشهور می باشد یک گونه کاکادو بومی جزایر سلیمان می باشد . این کاکادو سفید کوچک بزرگ تر از کاکادو تانیمبار ولی از کاکادو چتری کوچک تر ک می باشد . کاکادو دوکورپس در سراسر جزایر سلیمان حضور دارد و تنها در Makira که در جنوب واقع شده است وجود ندارد. کاکادو دوکورپس بومی جنگل های بارانی انبوه ، دشت ها ، جنگل های ثانویه ، مناطق پاکسازی شده و باغ ها می باشد.

DUCORPS_COCKATOO

طول بدن کاکادو دوکورپس حدود ۳۰ سانتی متر است ، بیشتر بخش های بدن سفید رنگ می باشند و دارای یک حلقه ی چشم آبی هستند و یک تاج خوابیده دارند که شبیه به بادبان می باشد.کاکادو دوکورپس به عنوان زیر جنس Licmetis دارای یک لایه های فرعی در بدنش می باشد.

کاکادو دوکورپس لانه ی خود را درون تنه ی درختان حفر می کند و معمولا ۲ عدد تخم سفید رنگ می گذارد ، تخم ها پس از ۲۵ روز تبدیل به جوجه می شوند و ۶۲ روز پس از تفریخ تخم جوجه ها قادر به ترک لانه هستند.

کاکادو دوکورپس برای سلامت نیاز به جویدن دارد  و باید تعدادی چیزهای جویدنی مجاز در اختیارش قرار گیرد و برای جلوگیری از رفتارهای مخرب باید پرهای آن چیده شوند. کاکادو دوکورپس یک طوطی بسیار باهوش ، مهربان و سرگرم کننده است ، اگرچه از سایر کاکادوها مستقل تر است اما هنوز نیاز به توجه زیادی دارد . داشتن اسباب بازی به کاکادو دوکورپس کمک بسیاری می کند و این کاکادو یک طوطی بازیگوش و فعال است .

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>