کاکادو سیاه دم زرد (Yellow-tailed Black Cockatoo)

400px-Calyptorhynchus_funereus_-Flinders,_Victoria,_Australia_-male-8

کاکادو سیاه دم زرد (Yellow-tailed Black Cockatoo) با نام علمی Calyptorhynchus funereus یک نوع کاکادو بومی جنوب شرق استرالیا می باشد که بدنی به طول حدود ۵۵- ۶۵ سانتی متر دارد . هم چنین کاکادو سیاه دم زرد یک تاج کوتاه در بالای سر نیز دارد. پرهای بدن به طور عمومی به رنگ قهوه ای -سیاه دیده می شود و یک الگوی زرد در ناحیه ی  گونه ها دیده می شود و هم چنین کاکادو سیاه دم زرد دارای یک باند زرد رنگ در ناحیه ی دم نیز می باشد که دلیل نام گذاری آن نیز همین می باشد. کاکادو سیاه دم زرد نر بالغ دارای منقار سیاه و هم چنین حلقه ی چشم صورتی مایل به قرمز می باشد. ماده ها دارای منقاری استخوانی رنگ و حلقه ی چشم خاکستری می باشند .

محل زندگی کاکادو سیاه دم زرد مناطق جنگلی در جنوب و شرق کوئیزلند به سمت جنوب شرقی استرالیای جنوبی می باشد که جمعیت کمی در جزیره ی  Eyre مشاهده می شوند. برخلاف تمام کاکادو ها رژیم غذایی کاکادو سیاه دم زرد عمدتا از چوب تشکیل شده است و هم چنین آنها از دانه ها نیز تغذیه می کنند. آنها لانه ی خود را به صورت حفره های قطوری در درختان اکالیپتوس حفر می کنند.

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>