کاکادو سیاه دم زرد

کاکادو سیاه دم زرد

کاکادو سیاه دم زرد با نام علمی Calyptorhynchus funereus یک نوع کاکادو بزرگ بومی جنوب شرق استرالیا می باشد که در بالای سرش دارای یک تاج کوچک می باشد. پرها عمدتا به رنگ سیاه مایل به قهوه ای و خرمایی هستند همراه با لکه های زرد رنگ برجسته در گونه و دم . نرها دارای منقار سیاه وسفید و حلقه ی چشم صورتی -قرمز می باشند در حالیکه ماده ها دارای منقار استخوانی رنگ و حلقه ی چشم خاکستری رنگ هستند.

کاکادو سیاه دم زرد لانه ی خود را در بالای درختان بلند با قطری بیشتر از سایر کاکادو ها حفر می کنند که اغلب نیز درختان اکالیپتوس را ترجیح می دهند. با توجه به از دست دادن زیستگاه دیده شده که کاکادو سیاه دم زرد با انسان بسیار سازگار است و در بخش های شهری سیدنی و ملبورن نیز دیده شده است.

کاکادو سیاه دم زرد

کاکادو سیاه دم زرد

کاکادو سیاه دم زرد یک نوع کاکادو با طول ۵۵-۶۵ سانتی متر و وزن ۷۵۰-۹۰۰ گرم می باشد. طول دم در این نوع کاکادو ۳۳ سانتی متر اندازه گیری شده است.

کاکادو سیاه دم زرد  تا ۲۰۰۰ متر بیش از جنوب شرقی استرالیا از جمله در جزیره تاسمانی و جزایر تنگه باس (کینگ، فلیندرز، جزایر کیپ بارن) و همچنین در جزیره کانگورو یافت می شود.

کاکادو سیاه دم زرد در مناطق مختلفی چون مناطق جنگلی ، جنگل های ساحلی ، دامنه ی کوه ، مزارع کاج و حتی گاهی اوقات در شهرها تا زمانی که غذا یافت می شود ، زندگی می کند.

کاکادو سیاه دم زرد از طیف وسیعی از خوراکی ها تغذیه می کند ، رژیم غذایی آن ممکن است از دانه های درختان بومی تا غلاف دانه های سبز و یا مخروط کاج ، جوانه ی درخت نارون و … باشد.

کاکادو سیاه دم زرد

کاکادو سیاه دم زرد

کاکادو سیاه دم زرد برای لانه سازی حفره ای به عمق ۱-۲ متر و عرض ۲۵-۵۰ سانتی متر در درختان ایجاد می کند که احتمال قطع شدن درخت اکالیپتوس در این حالت بالا است و نر و ماده هر دو شروع به پوست کندن و یا تراشیدن لایه ی داخلی درخت جهت لانه می نمایند. معمولا ۱-۲ تخم سفید رنگ می گذارند که پس از ۲۸-۳۱ روز تبدیل به جوجه می شوند و جوجه ها پس از ۳ ماه بعد از خروج از تخم می توانند لانه را ترک کنند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>