کاکادو منقار دراز

کاکادو منقار دراز

کاکادو منقار دراز با نام علمی Cacatua  tenuirostris بومی استرالیا است و بسیار شبیه کاکادو تاج زرد و کاکادوهای کوچک می باشد. این گونه عمدتا سفید با چهره و پیشانی صورتی مایل به قرمز می باشد  و دارای منقار بلند و رنگ پریده ای است که از آن برای حفاری ریشه ها و دانه ها استفاده می کند. هم چنین رنگ صوررتی مایل به قرمز در پرهای سینه و شکم نیز دیده می شود.

کاکادو منقار دراز برای اولین بار توسط زیست شناس آلمانی هاینریش در سال ۱۸۲۰ توصیف شد.

طول بدن کاکادو منقار دراز ۳۸-۴۲ سانتی متر است و عرض بدن با بال های باز حدود ۸۰-۹۰ سانتی متر است و وزن آن به طور متوسط ۵۶۷ گرم می باشد.

 

کاکادو منقار دراز را می توان در اطراف غرب ویکتوریا و جنوب نیو ساوت ولز پیدا کرد ،همین طور جمعیت های وحشی آن در سیدنی ، هوبارت ،پرت ، کوئینزلند وجود دارد.  کاکادو منقار قرمز در جنگل های پوشیده از چمن ، مراتع ، زمین های کشاورزی و پارک های شهری زندگی می کند.

جفت گیری از جولای تا نوامبر اتفاق می افتد  و پرنده ی نر و ماده با یکدیگر اقدام به ساخت لانه می نمایند و لانه یشان را در درختان اکالیپتوس قدیمی می سازند. معمولا ۲-۳ تخم سفید می گذارند و پس از ۲۴ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند و نهایتا ۵۶ روز بعد جوجه ها لانه را ترک می کنند.

کاکادو منقار دراز

کاکادو منقار دراز

کاکادو منقار دراز معمولا از ریشه ، دانه و پیاز گیاهان و علف های هرز تغذیه می کند ، هم چنین تمایل زیادی به خوردن آفتابگردان دارد.

کاکادو منقار دراز در استرالیا به عنوان یک حیوان خانگی محبوب شناخته شده و شاید این به خاطر قدرت سخنگویی بالای آن باشد که امروزه به عنوان کاکادو سخنگو نیز از آن نام می برند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>