کاکادو چتری آمبرلا Umbrella Cockatoo

کاکاتوی چتری 

این پرنده با نام انگلیسیUmbrella Cockatoo و نام علمی Cacatua alba مشهور است. سایر نامهای انگلیسی رایج این پرنده عبارتند از:Umbrella-crested, White-crested, or Greater White-crested Cockatoo

پراکنش: 

این پرنده عموما بومی شمال ملوکان و اندونزی است.

 

 

 

 

مشخصات ظاهری: 


اندازه جثه این پرنده حدود ۴۶ سانتیمتر و وزن بدن اش حدود ۵۵۰ گرم است.حلقه چشمی آبی کم رنگ و عموم پرها سفید بوده و یک کاکل بزرگ سفید دارد که مانند چتری زیبا بر روی سرش باز می شود.رنگ زیر بالها و دم زرد کم رنگ ، منقار سیاه، پاها خاکستری است. رنگ چشم در پرنده نر بالغ، قهوه ای تیره ، در پرنده ماده قهوه ای – قرمز(البته این قانون همیشگی نیست) و در پرندگان جوان سیاه است.

عادات و رفتار: 
کاکاتوی چتری پرنده ای اجتماعی، باهوش، فضول و عاشق خودنمایی است. حداقل اندازه ابعاد قفس برای یک پرنده بالغ حدود ۷۰*۷۰*۱۰۰ سانتیمتر است. صدای این پرنده بلند است و در صورتی که از شرایط محیطی خود به هر دلیلی ناراضی باشد عربده های بلندی می کشد و اگر صاحب اش به اندازه کافی به او توجه نکند، افسرده و پرکن می شود(این پرنده به توجه فراوان نیاز دارد). در حیات وحش نیز پرنده ای با رفتار دوستانه و صلح جو بوده که در گروههای کوچک روی شاخه های درختان بلند زندگی می کند. کاکادوی چتری به راحتی دست آموز شده و توانایی تقلید صدای انسان و سایر صداها را دارد. 

تغذیه: 
به خوردن انواع دانه های رایج طوطی ها ، میوه ها ، حشرات و لارو آنها هم علاقه مند است.

تولید مثل: 
معمولا بین۲ تا ۳ تخم می گذارد، حدود ۲۵ الی ۳۰ روز روی تخم ها می خوابد و جوجه ها بعد از ۱۳ الی ۱۵ هفته لانه را ترک می کنند.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>