کاکادو چشم برهنه (Bare-eyed Cockatoo)

کاکادو چشم برهنه (Bare-eyed Cockatoo)

کاکادو چشم برهنه (Bare-eyed Cockatoo) با نام علمی Cacatua sanguinea هم چنین با عنوان کورلای کوچک ، کورلا منقار کوتاه و هم چنین کورلای چشم آبی نیز شناخته شده است. کاکادو چشم برهنه بومی استرالیا و جنوب گینه نو می باشد. هم چنین این کاکادو به عنوان یک طوطی خانگی مناسب شناخته شده است.

کاکادو چشم برهنه اولین بار توسط پرنده شناس انگلیسی جان گولد در سال ۱۸۴۳ توصیف گردید . این طوطی دارای ۴ زیر گونه به شرح زیر می باشد :

C. s. sanguinea
C. s. normantoni
C. s. transfreta
C. s. gymnopis

 کاکادو چشم برهنه یک کاکادو کوچک به طول حدود ۳۵-۴۱ سانتی متر می باشد و دارای وزنی حدود ۳۷۰-۶۳۰ گرم و به طور متوسط ۵۲۵ گرم است. آرواره ی فوقانی و تحتانی کاملا مشابه هم هستند ، حلقه ی چشم آبی و گونه ها صورتی رنگ هستند و رنگ کلی بدن سفید می باشد ، هم چنین ماده ها کمی کوچک تر از نرها می باشند.

کاکادو چشم برهنه در استرالیا به عنوان یک آفت شناخته شده ف به طوری که با جویدن چوب شاخه های جوان درختان موجب تخریب درختان می گردد. کاکادو چشم برهنه اغلب در گله هایی تا چند هزار کاکادو می باشد و اغلب در اوایل صبح و یا اواخر بعد از ظهر پروازهایی پر سر و صدا دارد.

 

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>