کاکادو گنگ گنگ

کاکادو گنگ گنگ

کاکادو گنگ گنگ با نام علمی Callocephalon fimbriatum اغلب در جنگل های سردتر و مرطوب تر استرالیا مشاهده می گردد. عموما رنگ بدن خاکستری است که در نرها سر و تاج دارای پرهای قرمز است در حالی که ماده ها دارای یک تاج خاکستری کوچک می باشند. کاکادو گنگ گنگ در محدوده ی جنوب شرقی استرالیا پراکنده شده است. نام کاکادو گنگ گنگ از زبان بومی منطقه نیو ساوت ولز گرفته شده است. طول بدن کاکادو گنگ گنگ ۳۳-۳۵ سانتی متر و وزن بدنش چیزی حدود ۲۴۰-۳۳۰ گرم می باشد.

بر خلاف اکثر کاکادوهای دیگر لانه ی کاکادو گنگ گنگ داخل درختان جوان و محکم که هنوز بافت درخت پوک نشده است ، گذاشته می شود. کاکادو ماده با منقار قوی خود حفره های تودر تویی را در تنه ی درخت ایجاد می کند و اغلب لانه ی خود را در تاج اکثر درختان می سازند.

کاکادو گنگ گنگ معمولا ۲-۳ تخم می گذارد و پس از ۲۸-۳۰ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند و ۸ هفته بعد جوجه ها قادر به ترک لانه می باشند.

به دلیل از دست دادن زیستگاه و تغذیه ی مناسب در جنوب شرقی استرالیا کاهش قابل توجهی در جمعیت کاکادو گنگ گنگ مشاهده می شود و در لیست گونه های آسیب پذیر قرار گرفته است.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

2 دیدگاه ها

  1. آریا ندافی هادی ندافی می‌گه:

    درود بر شما
    حدودا ۱۵۰ م

  2. mohammad می‌گه:

    gheymAT IN KAKADO HA CHANDE?

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>