کاکا نورفولک ( Norfolk Kaka)

کاکا نورفولک ( Norfolk Kaka)

کاکا  نورفولک ( Norfolk Kaka) با نام علمی Nestor productus یک گونه ی منقرض شده از طوطی های بزرگ از بالا خانواده ی  Strigopoidea می باشد . طول بدن کاکا نورفولک حدود ۳۸ سانتی متر بود که بخش بالایی بدن اغلب به رنگ قهوه ای – زیتونی ، گونه ها نارنجی رنگ و سینه نارنجی کم رنگ ، ران و شکم نارنجی پر رنگ و دارای منقار بر جسته ای نیز بود. کاکا نورفولک ساکن صخره ها ی جزیره ی نورفولک و جزیره ی فیلیپ بود.

کاکا نورفولک اولین بار توسط جان گولد در سال ۱۸۳۶ با نام Plyctolophus productus معرفی و توصیف گردید.

از زیست شناسی کاکا نورفولک اطلاعات بسیار کمی به دست آمده ، گفته شده که این کاکا هم در روی زمین و هم بالای درختان زندگی می کرده ، تغذیه ی آن از درختان و درختچه های گلدار بوده است. کاکا نورفولک سر و صداهای خشن و ناموزونی چون پارس سگ از خود تولید می کرده است.

علت انقراض کاکا نورفولک در مرحله ی اول این بوده که این کاکا ابتدا به خاطر تامین غذای افراد شکار شده و سپس به شکار آن به عنوان نگهداری یک حیوان خانگی پرداختند و قبل از ورود اروپائیان به جزیره ی نورفولک کاکا نورفولک از جزیره ناپدید شده بود. آخرین کاک نورفولک در لندن در سال ۱۸۵۱ در اسارت درگذشت.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>