کبوتر ویکتوریا (Victoria Crowned Pigeon )

کبوتر ویکتوریا

کبوتر ویکتوریا (Victoria Crowned Pigeon ) یک کبوتر بزرگ به رنگ خاکستری مایل به آبی با تاج توری آبی رنگ و  سینه ی قرمز – خرمایی و عنبیه ی چشم قرمز رنگ می باشد. کبوتر ویکتوریا بومی گینه نو است و مخصوص قله ها و مناطق مرتفع می باشد و نام آن یادآور ملکه ی ویکتوریا می باشد. کبوتر ویکتوریا یک تاج آبی – خاکستری با یک ماسک کوچک سیاه و سفید دارد. لبه ی پرهای تاج به صورت واضحی به رنگ سفید دیده می شوند. روی پرهای پروازی یک ردیف پر آبی با هاله ای از رنگ خرمایی – قرمز دیده می شوند ، قفسه ی سینه به رنگ بنفش دیده می شود. جنس نر و ماده در کبوتر ویکتوریا دارای ظاهر یکسانی هستند.

طول بدن کبوتر ویکتوریا ۷۳-۷۵ سانتی متر می باشد و وزن آن حدود ۲٫۵ کیلوگرم است.  طول برخی گونه های آن حدود ۸۰ سانتی متر  و وزن آنها  ۳٫۵ کیلو نیز می گردد.

محل زندگی و پراکنش کبوتر ویکتوریا در دشت ها ، باتلاق ها ، جنگل ها و جزایر شمال گینه نو می باشد.

کبوتر ویکتوریا یک نوع کبوتر معاشرتی و خوش مشرب می باشد و آنها معمولا به صورت جفت و یا در گروه های کوچک در جستجوی غذا می روند و سفر می کنند.

کبوتر ویکتوریا معمولا یک تخم سفید می گذارد و آن را درون ساقه ، چوب و برگ خرما محافظت می نماید ، تخم پس از ۳۰ روز تبدیل به جوجه می شود و ۱۳ هفته پس از آن جوان قادر به ترک والدین خواهند بود.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>