طوطی بهشت (Paradise Parrot)

Paradise Parrot

طوطی بهشت (Paradise Parrot) با نام علمی Psephotus pulcherrimus یک طوطی با جثه ی متوسط با بال های رنگارنگ غیر طبیعی بومی کوئیزلند می باشد. هنگامی که محل زندگی آن در یک محدوده ی کوچکی بود آخرین گونه ی زنده ی آن در سال ۱۹۲۷ مشاهده گردید. جستجوهای گسترده و وسیع برای یافتن طوطی بهشت در سال های پس از ۱۹۲۷ برای تکثیر این طوطی با شکت مواجه شده و اعلام گردید که قطعا طوطی بهشت منقرض شده است.

طوطی بهشت به صورت جفت و یا گروه های کوچک دیده می شد و لانه ی خود را در تپه های تو خالی و در نزدیکی زمین می ساخت و عمده ی تغذیه ی آن از دانه های چمن بود.

دلایل کاهش ناگهانی طوطی بهشت : چرای بیش از حد ، تسطیح زمین ، آتش گرفتن محل زندگی طوطی بهشت ، شکار دسته جمعی پرندگان و چپاول پرندگان توسط  پستاندارانی چون گربه . در اواخر قرن ۱۹ طوطی بهشت بسیار کمیاب شد و در سال ۱۹۱۵ تصور می شد که منقرض شده است و آخرین بار در ۱۴ سپتامبر سال ۱۹۲۷ مشاهده گردید.

طول بدن این پاراکیت حدود ۲۷ سانتی متر بود که نیمی از آن مربوط به دم بلندش می باشد. بال و پر بسیار رنگارنگ بود و یک ترکیب زیبای فیروزه ای، سبز، قرمز، سیاه و سفید، قهوه ای، نارنجی و آبی در بدنش دیده می شد.

در نرها پیشانی قرمز بود و در ناحیه ی اطراف چشم زرد و سبز رنگ بود ، در ناحیه ی گلو ، گونه و سینه به رنگ سبز زمردی تا فیروزه ای در دو طرف بدن بود و دارای تاج و پشت گردن سیاه و سفید بود.

ماده ها دارای پیشانی زرد مایل به قهوه ای کم رنگ بودند ، سر ، گلو ، سینه و گردن به رنگ زرد – قهوه ای بود ، شکم و دم آبی کم رنگ همراه با لکه های قرمز رنگ بود.

 

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>