پوشاندن قفس طوطی با کاور

دلیل استفاده از کاور برای قفس طوطی این است که به او اجازه دهیم خواب شبانه ی مختل شده ای نداشته باشد . اگر خواب طوطی شما به راحتی با سروصداهای عادی و یا روشنایی معمول در اتاق دچار اختلال می شود ، یک کاور قفس او را به آرامش خواهد رساند و به او اجازه میدهد که خواب آرامی داشته باشد .

 

یک کاور قفس، تاریکی مورد نیاز برای خواب طوطی را فراهم می کند .این تاریکی به طوطی اجازه می دهد که با آرامش استراحت کند و باعث می شود که سروتونین مغز کوچکشان به مقدار مورد نیاز افزایش یابد . این افزایش سروتونین باعث بهبود رفتار شده و به بدن نیرو می بخشد .از همه مهمتر شما را از سلامت طوطیتان مطمئن می سازد . طوطی ها دوست دارند که قفسشان با کاور پوشیده شود .پس این کار را انجام دهید .

 

 

این مهم است که از کاور فقط زمانی استفاده شود که طوطی نشان دهد زمان خواب فرا رسیده و او نیاز دارد که در آرامش باشد . شما هرگز نباید از کاور قفس به عنوان تنبیه و یا ساعاتی طولانی بعد از خواب شبانه طوطی استفاده کنید .این امر ممکن است برای سلامت روحی و روانی طوطی شما مضر باشد همچنین او را افسرده و غمگین سازد.

 

هنگامی که طوطی شما رفتارهای غیر طبیعی مثل جیغ زدن از خود نشان دهد ، احتمالا پوشاندن قفس با کاور این رفتار را تشدید خواهد کرد.شما بجای اینکار باید مشکل را یافته و آن را حل کنید برای مثال اجازه دهید که طوطی زمان بیشتری را خارج از قفس گذرانده و یا شما زمان بیشتری را به او اختصاص دهید .همانند بسیاری از لوازم جانبی ، انواع مختلفی کاور برای قفس وجود دارد .شما می توانید کاور متناسب با قفس خود را تهیه کنید.

 

اگر شما نگران هستید که ممکن است طوطی شما در شب احساس سرما کند می توانید کاور پشمی یا ضخیم خریداری کنید .در هر حالت مطمئن شوید کاوری که خریداری می کنید جریان هوا را تا اندازه ای محدود نکند که بر تنفس طوطی تاثیر بگذارد .برخی از مردم از کاور قفس برای طوطی خود استفاده نمی کنند اما اگر متوجه شوید که طوطی شما از خواب خوبی برخوردار نیست شاید بخواهید که از کاور استفاده کنید .طوطی هایی که هرگز قفسشان با کاور پوشانده نشده باشد ممکن است کاور را گاز بگیرند و یا بجوند .این امر کاملا طبیعی است با این حال اگر بخش هایی از کاور ساییده و یا جدا شده باشد باید آن را تعویض کنید.

 

اگر کاور برای مدت طولانی بر روی قفسشان باقی بماند ممکن است آن را بجوند. کاور را می توانید فقط هنگام خواب بر روی قفس یک طوطی خسته که مضطرب است قرار دهید .یک طوطی به ۱۲ ساعت خواب شبانه نیاز دارد .برنامه و زمانبندی ما اجازه نمیدهد که ساعت ۱۲ بخوابیم بنابراین زمانبندی ما با طوطی در تضاد است .اگر طوطی شما به طور معمول با یک حواسپرتی کوچک نمی تواند بخوابد پس شما باید از کاور استفاده کنید .

 

اگر شما از کاور به طور منظم استفاده می کنید ، قرار ندادن کاور بر روی قفس برای یک شب می تواند باعث استرس طوطی شود .اگر شما طوطی خود را از یک شخص خریداری کرده اید باید بفهمید که آیا صاحب قبلی از کاور استفاده کرده است . اگر قفس طوطی شما هرگز با کاور پوشانده نشده باشد ، در ابتدا طوطی ممکن است در چندین بار استفاده از کاور دچار استرس شود .شما باید بتدریج (یک یا دو ساعت در شب ) او را به استفاده از کاور عادت دهید . سپس در مراحل بعدی برای یک خواب شبانه کامل از آن استفاده کنید . این کار سلامت و شادابی طوطی شما را حفظ خواهد کرد .

 

ترجمه : سپیده

 

توجه : کلیه مطالب و مقاله های این سایت متعلق به وب سایت رسمی طوطی سانان (www.parrot.ir)  و پارسی پت و زیر مجموعه شرکت شبکه ارتباطات کامپوتری ایران (AKA Networks) است.کپی برداری بدون ذکر منبع و نام صریح و لینک شده وب سایت www.parrot.ir و نام نویسنده مقاله مصداق بارز دزدی است و از طرف شرکت ارتباطات کامپوتری ایران مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.در صورت تمایل به استفاده از مقاله های این سایت میبایست منبع را به صورت یک لینک معتبر و صریح به همراه نام مترجم و نویسنده مقاله به این صورت ذکر کنید :


منبع : www.parrot.ir

مترجم : نام مترجم مقاله

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>