کاکادو سفید (White Cockatoo) با نام علمی Cacatua alba هم چنین با عنوان کاکادو چتری نیز شناخته شده است. کاکادو سفید بومی جنگل های استوایی در جزایر اندونزی می باشد و دارای یک تاج بسیار بزرگ است که به راحتی به شکل نیم دایره در بالای سر گسترده می گردد و شبیه به چتر می باشد. سطح زیرین بال ها و دم به رنگ زرد- لیمویی دیده می شود که هنگام پرواز به خوبی قابل مشاهده است. کاکادو سفید بسیار شبیه به کاکادو تاج زرد و سایر کاکادوها می باشد که نرگ تاج آنها به جای سفید زرد ، نارنجی و یا صورتی می باشد.

کاکادو سفید اولین بار توسط در سال ۱۷۷۶ توسط جانور شناس آلمانی فیلیپ لودویگ توصیف گردید و به خاطر رنگ سفید بدن کلمه لاتین alba برای توصیف آن به کار گرفته شد.

طول بدن کاکادو سفید ۴۶ سانتی متر است و وزن آن حدود ۴۰۰ گرم برای ماده و ۸۰۰ گرم برای نرها  می باشد . نرها دارای یک تاج گسترده و منقاری بزرگ تر از ماده ها می باشند. چشم ها قهوه ای یا سیاه و سفید می باشد و منقار خاکستری تیره می باشد.

رژیم غذایی کاکادو سفید در طبیعت شامل انواع توت ها ، دانه ها ، آجیل ،میوه و ریشه می باشد. گاهی نیز از حشرات و لارو حشرات نیز تغذیه می نمایند.

کاکادو سفید معمولا ۲ تخم می گذارد که پس از ۲۸ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند و پس از ۸۴ روز جوجه ها قادر به ترک لانه هستند و بولغ جنسی در سن ۳-۴ سالگی اتفاق می افتد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>