فنچ جاوا (Java Sparrow)

فنچ جاوا (Java Sparrow)

فنچ جاوا (Java Sparrow) با نام علمی Lonchura oryzivora یک پرنده ی بسیار کوچک مقیم جاوا و بالی در اندونزی می باشد و به عنوان یک پرنده ی محبوب در اسارت شناخته شده است.

طول بدن فنچ جاوا از ابتدای منقار تا انتهای دم حدود ۱۵-۱۷ سانتی متر می باشد . بزرگسالان دارای سطح بالایی و سینه ی خاکستری رنگ ، شکم صورتی رنگ ، سر سیاه و سفید ،حلقه ی چشم قرمز و پاهای صورتی می باشند. هر دو جنس نر و ماده در فنچ جاوا دارای ظاهر مشابه هستند. جوجه ها و فنچ های نابالغ دارای سطح بالایی قهوه ای و سطح شکمی قهوه ای کم رنگ می باشند.  هم چنین منقار آنها سیاه رنگ همراه با یک لایه ی صورتی کم رنگ می باشد.

فنچ جاوا عموما یک پرنده ی اجتماعی است که به صورت گله ای زندگی می کند و عمدتا از غلات و دانه های دیگر تغذیه می نماید.

فنچ جاوا  برای قرن ها در آسیا و به خصوص چین به عنوان یک پرنده ی محبوب نگهداری می شد و پس از آن از قرن ۱۷ به ژاپن راه یافت . در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۷۰ فنچ جاوا جز محبوب ترین پرنده های ایالات متحده گردید که امروزه به دلیل اینکه یک تهدید برای کشاورزی محسوب می گردد ورود آن به ایالات متحده غیر قانونی گردیده است.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>