فنچ وایدا دم سوزنی (Pin-tailed Whydah)

Vidua macroura

فنچ وایدا دم سوزنی (Pin-tailed Whydah) با نام علمی Vidua macroura یک پرنده ی آواز خوان بسیار کوچک می باشد . این پرنده مقیم آفریقای جنوبی می باشد که هم چنین در کالیفرنیا نیز معرفی گردیده است. این فنچ وایدا در اغلب جنگل های باز ، بوته زارها و کشت زارها دیده می شود.

طول بدن فنچ وایدا حدود ۱۲-۱۳ سانتی متر می باشد.اگرچه دم در نرها در فصل تولید مثل ۲۰ سانتی متر افزایش می یابد.نر بالغ فنچ وایدا دم و پشت سیاه و سفید دارد و دارای یک دم بسیار بلند سیاه و سفید می باشد ، بال ها به رنگ قهوه ای تیره با لکه های سفید می باشد و سر نیز جدا از بخش تاج سفید رنگ است و یک لایه ی قرمز رنگ نیز در آن دیده می شود.

در ماده ها بخش بالایی بدن سیاه و سفید و خاکستری می باشد و فاقد لایه ی قرمز رنگ نیز می باشند. هم چنین ماده ها در فنچ وایدا فاقد دم بلند هستند .نابالغ ها کاملا ظاهری مشابه ماده ها دارند. فنچ وایدا معمولا ۲-۳ تخم می گذارد و نرها اغلب دارای چندین همسر می باشند و سیستم تک همسری ندارند.

رژیم غذایی فنچ وایدا شامل انواع دانه ها و بذر ها می باشد.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>