بیماری رسوب آهن در طوطی

بیماری رسوب آهن در طوطی

بیماری رسوب آهن در طوطی

همانطور که یک تغذیه ی متعادل برای طوطی همواره مورد توجه صاحبانش می باشد ، هر گونه عدم تعادل تغذیه ای نیز می تواند در طوطی منجر به اختلالات و یا بیماری گردد.  در صورتی که آهن بیش از حد در خون طوطی وجود داشته باشد در ارگان های اصلی بدن طوطی تجمع می یابد و به طور کلی به این حال بیماری رسوب آهن در طوطی می گویند.

بیماری رسوب آهن در طوطی

بدن طوطی به آهن برای تولید هموگلوبین و در حمل اکسیژن خون نیاز دارد اما نکته ی مهم برای این عنصر اساسی و بسیار مهم حفظ تعادل می باشد. آهن بسیار کمی در رژیم غذایی طوطی وجود دارد و اغلب طوطی ها از کم خونی رنج می برند. البته در مواردی دیده شده که آهن بیش از حد و تجمع آهن  منجر به تجمع و رسوب در کبد ، ریه ها ، قلب و سایر ارگان های اصلی گردیده و این اتفاق و آسیب به اندام های اصلی بدن می تواند کشنده باشد.

بیماری رسوب آهن در طوطی اغلب در مرغ مینا ، پرنده ی بهشتی ، توکان و سایر طوطی ها از خانواده ی طوطی سانان شایع می باشد.

 نشانه ها و انواع

بیماری رسوب آهن در طوطی یک بیماری با روند آهسته است و معمولا در مراحل اولیه هیچ نوع علائمی را نشان نمی دهد. متاسفانه نشانه ها زمانی دیده می شوند که نزدیک به زمان مرگ قریب الوقوع می باشد و شامل:

- اشکال در تنفس به دلیل آسیب ریوی

- ورم شکم

- فلج

و … می باشد.

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>