مسمومیت ویتامین D در طوطی

مسمومیت ویتامین D در طوطی

مسمومیت ویتامین D در طوطی

یک رژیم غذایی مغذی و متعادل به طوطی شما کمک خواهد کرد که زندگی سالمی را داشته باشد. یکی از مواد مغذی مفید برای سلامت طوطی ویتامین D است. با این حال حتی اگر مواد مغذی چون ویتامین D بیش از حد در بدن بمانند منجر به مسمومیت ویتامین D در طوطی می گردند. ویتامین D در بدن تبدیل به کلسیم می گردد بنابراین اگر میزان این ویتامین بیش از حد بالا برود منجر رسوب کلسیم بیش از حد در خون می گردد.

ویتامین D به همراه کلسیم و فسفر باعث سالم نگه داشتن طوطی می گردد ، هر چند که عدم تعادل در مواد غذایی ممکن است باعث شود که طوطی از مشکلات پزشکی رنج ببرد. خانواده طوطی ها به خصوص ماکائو در معرض مسمومیت ویتامین D می باشند.

مسمومیت ویتامین D در طوطی

نشانه ها و انواع

بزرگ ترین و خطرناک ترین مشکل ایجاد شده توسط مسمومیت ویتامین D در طوطی مربوط به صدمه به کلیه ها می باشد. این اتفاق به این دلیل می افتد که ویتامین D و کلسیم در کلیه تجمع می یابند و مانع از فعالیت درست ارگانیسم ها می گردند. یکی از بیماری های کلیوی ایجاد شده با مسمومیت ویتامین D طوطی بیماری نقرس می باشد.

جلوگیری از بیماری

مسمومیت ویتامین D طوطی را می توان با انتخاب رژیم غذایی درست و متعادل طوطی و حذف هر رژیم غذایی با ویتامین D بیش از حد از بین برد. حفظ تعادل کلسیم ، ویتامین D و فسفر در رژیم غذایی طوطی می تواند از مسمومیت ویتامین D طوطی جلوگیری نماید.

 

تلفن مشاوره و خرید ۰۹۱۲۴۴۰۳۲۹۰ - ۰۹۱۰۱۱۵۱۱۵۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>